Sine Language (feat. LMFAO) Lyrics - The Crystal Method



Review The Song (1)


Sine waves, make the bass
Gonna take y'all to a higher place
Four bucks for a gallon of what?
I'm a hybrid baby, no need to rush
Side-chain, squash the bass
Blast this shit into outer space
You're a Pac-Man bitch on an old Atari
We Grand Theft Auto in a hot Ferrari


Oh...
Last night, had a little party
Got drunk, threw up on everybody
Woke up, 3 in the PM
I feel good, just had a BM
What I like is girls cookin' breakfast
And what I really like is that they cookin naked
It feels right when you're living your dream
I put my purple pants on and then I step on the scene

Hey...
We in a coupe, rollin the strip
with a flask in the pocket and we ready to sip
top down, hey, bumpin the Method
Music so loud that we might get arrested
At the club, the line is long (How long?)
About as long as my dingily-dong
I am sippin' fast
put half in the trunk and the rest in the flask


Sine waves, make the bass
Gonna take y'all to a higher place
Four bucks for a gallon of what?
I'm a hybrid baby, no need to rush
Side-chain, squash the bass
Blast this shit into outer space
You're a Pac-Man bitch on an old Atari
We Grand Theft Auto in a hot Ferrari

We, step in the door, rocking the fro
LMFAO baby, now we in control.
It's like (ahhh) what a beautiful feeling,
I got five dollars but I feel like a million
Where's the tequila rocks though?
I take a couple shots and I feel like a vato
Heeeey, We be keeping it hot though,
Your girl's like chips, cause now she's nachos.

Sine waves, make the bass
Gonna take y'all to a higher place
Four bucks for a gallon of what?
I'm a hybrid baby, no need to rush
Side-chain, squash the bass
Blast this shit into outer space
You're a Pac-Man bitch on an old Atari
We Grand Theft Auto in a hot Ferrari


(We gonna do what we wanna do) x3


Sine waves, make the bass
Gonna take y'all to a higher place
Four bucks for a gallon of what?
I'm a hybrid baby, no need to rush
Side-chain, squash the bass
Blast this shit into outer space
You're a Pac-Man bitch on an old Atari
We Grand Theft Auto in a hot Ferrari

(bam, bam, bam, bam, bam)x4

Crystal Method! Crystal Method!

(bam, bam, bam, bam, bam)

Crystal Method! Crystal Method!
L-M-F-A-Oooooo!





Please Click here to submit the Corrections of Sine Language (feat. LMFAO) Lyrics
Please Click Here to Print Sine Language (feat. LMFAO) Lyrics
Thanks to Jerry for submitting Sine Language (feat. LMFAO) Lyrics.
Squash the bass | Reviewer: Trickyelf | 6/9/09

Hilarious! This is not your grandfather's crystal method.

Also in the lyrics, the second part of the verse is 'Sidechain squash the bass.'

An audio compressor typically has an input for the signal to be compressed and a 'sidechain' input, where another signal can be used to control the output of the input being compressed. Like at K-mart when a blue-light special is announced over the muzak, the muzak is the input to the compressor and the microphone is the sidechain. When the announcer speaks, the compressor automatically turns down (squashes) the muzak. This feature can be used to add funky modulation to a bassline.

And of course, "Sideways, make the bass" refers to being completely drunk while making the recording :)

-=Trickyelf>






The following area is only for review, if you want to submit the lyrics or the corrections of the lyrics, please click the link at the end of Sine Language (feat. LMFAO) Lyrics.
Your Name:
(Important: Your name will be published if you input it)

Review for Sine Language (feat. LMFAO) Lyrics
------ Performed by The Crystal Method

Please enter a title for your review:

------ 04/17/2014

Type your review in the space below: